Mandula (egész, natúr)

649 Ft/100 g

(6495 Ft/kg)

A mandula fogyasztható nyersen, sózva vagy édesítve, önmagában, édességekhez és ételekhez is. A pirítás kiemeli az ízeit, 75 fokon előmelegített sütőben 15-20 perc alatt kellően megpirul. Édességeknél használható különböző formáiban díszítésekhez, sokféle krém elkészítéséhez, de gyakran keverik bele a sütemények, kekszek, torták tésztájába is. Barna bőrétől nem feltétlenül kell megtisztítani, ha nem fehér összetevő (marcipán, fehér krém, stb.) készül belőle, így felhasználva teljesebb a mandula íze. Az európai konyha inkább édességekhez használja, de remekül illik sokféle zöldséges, gyümölcsös és húsos ételhez. Reformkonyhai felhasználása is egyre népszerűbb, tejet és vajat is készítenek belőle, a süteményeknél teljes mértékben használható liszt helyett.

Kimérősen kapható termék!

Bővebb leírás

Leírás

Tartalmaz:

B1-, B2-, B6-, E-vitamin, foszfor, vas, kalcium, magnézium, mangán, cink, szelén, folsav.

Miért jó?

A mandula rendszeres fogyasztása rengeteg betegség, sőt a rák kialakulása ellen is védelmet nyújthat. Magas E-vitamin tartalmának köszönhetően erős antioxidáns hatással bír, segíti a méregtelenítő folyamatokat, erősíti a szervezet ellenálló képességét, karbantartja a sejtfalakat és a bőrt. Egész sor B-vitamin komplexumot és jó adag folsavat is tartalmaz. A magnézium a kalciummal és foszforral egyetemben segít csökkenteni az izomgörcsöket és a krónikus fájdalmakat, erősíti a csontozatot és a fogakat, serkenti a fehérjeképzést és fenntartja a szervezet kalcium-kálium egyensúlyát. A magnézium az agy tápláléka is, serkentőleg hat az agy működésére és az idegekre, kitűnő segítséget nyújt az ingerlékenységre, szellemi fáradtságra, kimerültségre, de még stresszoldó hatása is van. Megakadályozza a koleszterin lerakódását az erekben, erősíti a véredények falait, rendszeres fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri halálozást, és az egyetlen dióféle, mely lúgosítja a vért. A mandulának egyidejűleg magas a fehérje- és az élelmirost-tartalma, támogatja az emésztőrendszer és az anyagcsere megfelelő működést, salaktalanítja a szervezetet, serkenti az emésztést. Magas tápértéke miatt nagyon jó energiapótló, fogyasztása növeli a teltségérzetet. A teljes vegetáriánusok étrendjének hasznos fehérje- és telítetlen zsírsavforrása. Fehérje szempontjából fontos még, hogy összetétele hasonló az anyatejhez: tápláló, könnyen lebontható, így a bélműködésre is jótékony hatással bír. Csecsemőknek anyatej hiányában tehéntej helyett inkább a mandulatejet javasolják. A keleti gyógyászat a mandulát a tüdőbetegségek tüneteinek csillapítására is használja, de az egész légzőrendszerre serkentőleg hat. Mérsékli a vércukor szint hirtelen emelkedését, réztartalma elősegíti az oxigén szállítását, cinktartalma serkenti a sebgyógyulást, vastartalma miatt javasolják lábadozás, vagy a vérképzési gondok esetén.

Felhasználási ötletek:

A szeletelt mandula nagyon sokrétűen használható fel. Elsősorban sütemények és desszertek nélkülözhetetlen alapanyaga, főleg díszítésre használható – natúran és pirítva is. Tehető még müzlibe és joghurtba is. Ételekhez is kiváló alapanyag, jó salátára, levesekre, húsokhoz (főleg halakhoz), de még panírba is.

Tápanyagtartalom 100 g termékben:

  • energiaérték (kj/kcal) 2435/590
  • zsír (g) 52,6 – amelyből telített zsírsav (g) 4,5
  • szénhidrát (g) 3,4 – amelyből cukor (g) 3,4
  • fehérje (g) 20,7
  • só (g) 1